خواص حبوبات

خواص حبوبات

با مصرف حبوبات و انواع لوبیا ها می توانید در پیشگیری از سرطان و حفظ سلامت قلب خود اقدام نمایید.

احتمالاً زیاد درباره مزایای مصرف حبوبات شنیده ­اید، اما ممکن است بپرسید که حبوبات شامل چه چیز هایی هستند. از مزایای حبوبات می ­توان به توانایی آن ها در بهبود هضم، تقویت سلامت قلب، کمک به کاهش وزن و تثبیت سطح قند خون اشاره کرد. گیاهخوار یا گوشتخوار بودن فرقی ندارد، به هر حال حبوبات برای شما مفید هستند. در ادامه در به شما خواهیم گفت که چرا باید حبوبات بخورید.

حبوبات و غلات   

چرا باید حبوبات مصرف کنیم ؟

حبوبات شامل چیست؟

حبوبات به میوه یا بذر گیاهان محدود می شوند که در غذا مورد استفاده قرار می گیرند. انواع مختلفی از این دانه ها وجود دارد، اما برخی از آن ها که رایج تر هستند عبارتند از:

لوبیا قرمز    نخود فرنگی    سویا    بادام زمینی    لوبیا سبز    لوبیا سفید    نخود    یونجه

ممکن است جواب این سوال شما مشخص شده باشد، اما در مورد تنوع دانه های موجود در لیست تعجب کنید. بادام زمینی جزو حبوبات مطرح شده است، زیرا برخلاف سایر دانه ها در زیر زمین رشد می کند.

خواص انواع لوبیا ها

لوبیا قرمز

لوبیا قرمز یک از انواع مرسوم لوبیا است. به جهت شباهت ظاهری آن در شکل و رنگ به کلیه، این لوبیا به نام لوبیا کلیوی نامگذاری شده است. لوبیا قرمز می تواند با لوبیاهای دیگری که به این رنگ هستند، از جمله لوبیای آزوکی اشتباه گرفته شود

لوبیا قرمز سرشار از پروتئین است و می تواند بهترین جایگزین برای گوشت یا محصولات لبنی باشد. برای تغذیه کامل، لوبیا را با برنج مصرف کنید.

لوبیا سبز

گیاهی است از خانواده باقلائیان ، که بسیار کم کالری بوده و فاقد چربی اشباع می باشد. لوبیا سبز منبع خوبی از ویتامین ها ، مواد معدنی و ریز مغذی ها است.

لوبیا سبز به دلیل اینکه کم کالری و فاقد چربی است، در رژیم غذایی لاغری بسیار استفاده می شود.

لوبیا سبز شامل مقادیر زیادی کلروفیل است که این ماده اثر سرطان زایی موادی که پس از کباب کردن گوشت در دمای بالا ایجاد می شوند را خنثی می کند. در نتیجه توصیه می شود که گوشت کباب شده با لوبیا سبز مصرف شود.

لوبیا سفید

لوبیا سفید یک نوع لوبیا است که جز خانواده حبوبات محسوب می شود

این محصول کشاورزی که در کشورهای بریتانیا و آمریکا دارای محبوبیت بسیاری است، دارای مقدار زیادی کربوهیدرات می باشد

لوبیا سفید دارای منگنز و مس زیادی است که موجب تجزیه رادیکال های ‏آزاد بدن می شود و در نتیجه از ابتلا به سرطان جلوگیری می کند

به دلیل وجود پتاسیم و سدیم زیادی که دارد و برقراری تعادل این دو ‏عنصر در بدن  میتواند فشار خون و ضربان قلب را تنظیم کند.

نویسنده : لیلا زارعی

تأییدکننده مطلب : راضیه به آبادی ، مدیریت آموزشگاه


امتیاز شما به این محتوای آموزشی ؟ جمع امتیاز 1/20